Розділ І. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ПИЛИПОВИЦЬКИЙ
ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК)
КОМБІНОВАНОГО ТИПУ «ПИЛИПКО»
Повна назва дошкільного навчального закладу (за Статутом) | ПИЛИПОВИЦЬКИЙ ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК) КОМБІНОВАНОГО ТИПУ «ПИЛИПКО» БОРОДЯНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ |
Адреса закладу | 07840, Київська область, Бородянський район, село Пилиповичі, вулиця Привокзальна 7, будинок 7 |
Код ЄДРПОУ | 37257014 |
Телефон | ..(04577)74-2-16 |
| pylypko2012@ukr.net |
сайт | http://pylypovychi-dnz.edukit.kiev.ua/informaciya_pro_zaklad/ |
Прізвище, ім’я, по батькові директора закладу | Федорова Світлана Олексанрівна |
Освіта завідувача (повна назва навчального закладу, спеціальність за дипломом, рік закінчення ВНЗ) | Вища педагогічна, Київський університет імені Бориса Грінченка, 2018 рік, М18 № 110195 |
Прізвище, ім’я, по батькові вихователя-методиста закладу | Пісковець Оксана Василівна |
Освіта вихователя - методиста (повна назва навчального закладу, спеціальність за дипломом, рік закінчення ВНЗ) | Вища педагогічна, Бердянський державний педагогічний інститут імені П.Д.Осипенка, 1990 рік, УВ № 785010 |
Рік заснування закладу | 2011 |
Дата реєстрації (перереєстрації) останньої редакції Статуту | 30.08.2019 рік |
Профіль закладу за статутом та робочим навчальним планом | Заклад комбінованого типу, гуманітарний напрям роботи |
Мова навчання | Українська |
Перелік навчальних програм | - «УКРАЇНСЬКЕ ДОШКІЛЛЯ». Програма розвитку дитини дошкільного віку. (Білан О.І, Возна Л.М., МаксименкоО.Л. та ін. редакція 2017р. ); - Освітня програма «ВПЕВНЕНИЙ СТАРТ» для старшого дошкільного віку за загальною науковою редакцією Т. О. Піроженко Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Лист МОН України № 1/11-7684 від 01.08.2017 року); - «Корекційна робота з розвитку мовлення дітей п'ятого року життя із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення» (Рібцун Ю.В.); - Корекційно-розвивальна програма розвитку психомоторних та сенсорних процесів у дітей 4-6 років «Розумні рухи» (Урус Н. М.); - Програма розвитку дітей дошкільного віку із затримкою пихічного розвитку від 3 до 7 років «Віконечко» (За редакцією Т.В.Сак); - Програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку “ПРО СЕБЕ ТРЕБА ЗНАТИ, ПРО СЕБЕ ТРЕБА ДБАТИ» ( Лохвицька Л. В.); - Парціальна програма з розвитку соціальних навичок ефективної взаємодії дітей від 4 до 6–7 років «Вчимося жити разом» (Піроженко Т. О., Хартман О. Ю.). |
Режим роботи закладу | з 08.00 до 17.00 1 група – 10,5 - годинний режим роботи (з 07.30 до 18.00 год.) 3 групи – 9 - годинний режим роботи ( з 08.00 до 17.00 год.) |
Кількість педагогічних працівників | 12 (1 педагог працює за сумісництвом) |
Кількість функціонуючих груп | Всього груп – 4: - раннього віку – 1; - дошкільного віку – 1; - спеціалізованих – 3 |
Мережа груп
№, назва | Вік | Спеціальні групи | Кількість дітей за списком |
№ 1 «Чомусики» | Ранній ( 2 – 3 роки) | Загального розвитку |
8 |
№ 4 «Веселка» | Середній ( 4 – 5 років)
| Логопедична | 21 |
№ 2 «Капітошка» | Старший ( 5 – 6 (7) років) | Інклюзивна
| 17 |
№ 3 «Калинка» | Молодший ( 3 – 4 роки) | Інклюзивна | 21 |
Розділ ІІ. Загальні положення
2.1. Нормативно-правове забезпечення діяльності ЗДО
Освітня діяльність у закладі дошкільної освіти у 2021/2022 навчальному році буде організована відповідно до:
- Закону України «Про освіту»; - Закону України «Про дошкільну освіту»;
- Базового компонента дошкільної освіти в Україні (Стандарту дошкільної освіти 2021 рік);
- Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 р. № 305 зі змінами;
- Статуту закладу;
- Указу Президента України від 13.10.2015 р. №580/2015 «Про стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки»;
- Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затвердженої наказом МОН України від 16.06.2015 р. №641);
- Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 р. №234);
- Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності, затвердженого наказом МОН України від 20.04.2015 р. №446;
- Листа МОН від 03.07.2009 р. №1/9-455 «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах»;
- Листа МОН від 27.09.2010 р. №1/9-666 «Про організацію роботи з дітьми п’ятирічного віку»;
- Листа Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 26.07.2010 р. №1, 4/18-3082 «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільних навчальних закладах»;
- Листа МОН «Про систему роботи з дітьми, які не відвідують дошкільні навчальні заклади» від 04.10.2007 р. № 1/9-583;
- Листа МОН "Про систему роботи з дітьми, які не відвідують дошкільні навчальні заклади" від 04.10.2007 р. № 1/9-583;
- Листа МОН від 09.08.2021 № 1/9-404 «Про переліки навчальної літератури та навчальних програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в освітньому процесі закладів освіти у 2021/2022 навчальному році»;
- Листа МОН від 19.08.2011 р. №1/9-635 «Щодо організації та проведення «Тижня безпеки дитини» в дошкільних навчальних закладах»;
- Інструкції з організації харчування дітей у ДНЗ від 17.04.06 р. №298/227 зі змінами від 26.02.13р. №202/165;
- Інструктивно-методичних рекомендацій «Організація роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти» (Додаток до листа МОН від 14.02. 2019 № 1/11-1491);
- Інструктивно-методичних рекомендацій «Фізичний розвиток дітей в умовах ДНЗ» №1/9-563 від 16.08.10 р.;
- Інструктивно-методичних рекомендацій «Організація фізкультурнооздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах» №1/9-456 від 02.09.16 р.;
- Листа МОН від 07 липня 2021 року за № 1/9-344 щодо «Планування роботи закладу дошкільної освіти на рік»;
- Інструктивно-методичного листа МОН «Про організацію роботи з дітьми 5-річного віку» №1/9-664 від 27.09.10 р.; - Наказу МОН від 19.12.2017 № 1633 «Про затвердження Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти»;
- Інструктивно-методичного листа МОН «Щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному році» від 30.02.2020 № № 1/9-411;
- наказів відділу освіти Бородянської селищної ради;
- інших нормативно-правових документів в сфері освіти.
Розділ IIІ. Інструменти забезпечення якості освіти
3.1. Кадрове забезпечення
Заклад дошкільної освіти повністю укомплектований педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом. Педагогічні кадри мають повну вищу, неповну вищу, базову освіту за відповідною спеціальністю.
Загальна кількість працівників складає 24 особи, з них - 12 педагогічних працівників, 1 - медичний працівник та 9 осіб - обслуговуючого персоналу.
3.2. Якісний склад педагогічних та медичних працівників
Посада | Категорія | ||||
Спеціаліст вищої категорії | Спеціаліст І категорії | Спеціаліст ІІ категорії | Спеціаліст | Без категорії | |
Директор | 1 | ||||
Вихователь-методист | 1 | ||||
Вчитель-логопед | 1 | ||||
Практичний психолог | 1 | ||||
Інструктор Фіз.-ри | 1 | ||||
Музичний керівник | 1 | ||||
Вихователь | 2 | 1 | 1 | 2 | |
Асистент вихователя | 1 | 1 | |||
Медична сестра | 1 |
Згідно з перспективним планом проходження курсів підвищення кваліфікації протягом 2021-22 року заплановано направити на курси при у серпні-грудні 2021 року на базі Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»: вихователя Чуб О.В., вчителя-логопеда Венчальну Т.Ю.
3.3. Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності
Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності ЗДО перебуває на достатньому рівні, чому сприяє систематична робота у цьому напрямку адміністрації закладу. Усі приміщення ЗДО відповідають санітарно-гігієнічним нормативам та сучасним вимогам.
Освітнє середовище закладу наповнене відповідно до «Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти», затвердженого наказом МОН від 19.12.2017 р. № 1633.
Безпечність умов у закладі створено відповідно до вимог листа МОН України від 14.02.2019 р. № 1/11-1491 «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти».
3.4. Навчально-методичне забезпечення освітнього процесу
Навчально-методичне забезпечення освітнього процесу у закладі здійснюється відповідно наказу МОН від 19.12.2017 № 1633 «Про затвердження Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти».
3.5. Контроль якості освітнього процесу здійснюється відповідно
Графік контролю за станом освітнього процесу
Теми контролю | Дата | Відповідальні | Форма проведення | Результат | |
1 | Готовність груп до нового навчального року. | Вересень | Директор. Вихователь-методист | Тематичний контроль | До наради |
2 | Ведення ділової документації педагогів. | Жовтень Березень | Вихователь-методист | Оперативний контроль | Довідка |
3 | Створення передумов для впровадження в роботу закладу ідей освіти для сталого розвитку. | Листопад | Вихователь-методист | Тематичний контроль | Довідка до пед. ради |
4 | Інформативне наповнення батьківських куточків у всіх вікових групах. | Листопад – квітень | Вихователь-методист | Оперативний контроль | Довідка |
5 | Виконання рішень засідання педагогічної ради. | Листопад Лютий Травень | Директор. Вихователь-методист | Оперативний контроль | Інформація до пед. ради |
6 | Стан організації роботи в закладі щодо підготовки старшого дошкільника як майбутнього учня НУШ. | Лютий | Директор. Вихователь-методист | Тематичний контроль | Довідка до педагогічної Ради |
7 | Вивчення функціонування групи № 4 | Квітень | Директор. Вихователь-методист | Комплексний контроль | Довідка, наказ |
8 | Виконання режиму дня. | Раз/квартал | Директор. Вихователь-методист | Оперативний контроль | Довідка |
9 | Виконання: 1. Інструкції з організації харчування дітей у ДНЗ №298/227 зі змінами №202/165 2. Впровадження системи НАССР | Раз/квартал | Директор. Вихователь-методист Медична сестра | Оперативний контроль | Довідка |
10 | Виконання Інструктивно-методичних рекомендацій «Організація роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти» (Додаток до листа МОН від 14.02. 2019 № 1/11-1491) | Раз/квартал | Директор. Вихователь-методист. Завідувач господарства. | Оперативний контроль | Довідка |
11 | Виконання Інструктивно-методичних рекомендацій «Фізичний розвиток дітей в умовах ДНЗ» №1/9-563 від 16.08.10 р. та «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах» №1/9-456 від 02.09.16 р. | Раз/кварт. | Директор. Вихователь-методист | Оперативний контроль | |
12 | Якість планування освітньої роботи з дітьми. | щомісяця | Директор. Вихователь-методист | Персональн. контр. Інд. бесіда | |
13 | Вивчення роботи педагогів, які атестуються. | Листопад-березень | Директор. Вихователь-методист | Спостер, відвідув., анкетування | Інформація для АК |
14 | Аналіз занять та інших форм навчально-пізнавальної діяльності. | Протягом навчального року | Директор. Вихователь-методист | Вибірковий контроль | Картка аналізу |
15 | Оснащення та готовність груп до літнього оздоровчого періоду. | Травень | Директор. Вихователь-методист. Завідувач господарства. Медична сестра | Огляд. Оперативний тивний контроль | Довідка. Наказ |
3.6. Моніторинг рівня професійної компетентності педагогів
Оцінювання рівня педагогічної майстерності педагогів здійснюється за модульно-критеріальною моделлю шляхом опитувань, тестувань, анкетувань та спостережень за якістю організації освітнього процесу.
3.7. Моніторинг рівня сформованості компетенцій дітей
Оцінювання рівня сформованості компетенцій дітей проводиться вихователями, за участі вихователя-методиста, практичного психолога, педагога соціального, двічі на рік:
- перше оцінювання - у вересні,
- друге - у травні.
Діагностування проводиться за освітніми лініями Базового компонента дошкільної освіти. Інструментарій для діагностування розроблено на основі методичного посібника «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти» / за заг. ред. Т.В. Киричук, О.М. Кулик, Н.М. Шаповал. – Тернопіль: Мандрівець, 2016 р.
Діагностування у мовній групі проводиться вчителем-логопедам тричі на рік: «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти»
- перше оцінювання - у вересні,
- друге - у січні,
- третє - у травні.
Розділ ІV.
Методична проблема та завдання на 2021-2022 н.р.
У 2021-2022 н.р. колектив закладу продовжує роботу над реалізацією методичної проблеми «Формування життєвої компетентності особистості шляхом партнерської взаємодії всіх учасників освітнього процесу».
Пріоритетні завдання:
§ Аналіз підсумків роботи педагогічного колективу з проблеми соціалізації дошкільників.
§ Оновлення шляхів взаємодії між учасниками освітнього процесу (педагог-діти-батьки) на засадах партнерства.
§ Забезпечення реалізації завдань освітньої програми «Українське дошкілля» з дітьми дошкільного віку.
Відповідно до Інструктивно-методичних рекомендацій «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному році» (додаток до листа МОН від 30.07.2020 №1/9-411), на основі аналізу роботи за рік з урахуванням виявлених проблем і потреб закладу у 2021–2022 навчальному році освітній процес в закладі направлений на розв’язання таких проблем:
§ Реалізація ідей освіти для сталого розвитку в закладі дошкільної освіти.
§ Створення сучасного освітнього простору ЗДО як гаранту готовності дошкільника до умов Нової української школи.
§ Активізація пізнавальної діяльності дошкільників шляхом залучення до пошуково-дослідницької діяльності, експериментування та розвитку соціальних навичок ефективної взаємодії .
§ Підвищення компетентності та професійної майстерності педагогів через удосконалення якості методичного супроводу.
Завдання літнього оздоровчого періоду на 2022 рік :
§ Формування високої опірності організму дітей різним захворюванням.
§ Створення умов, що забезпечують охорону життя і здоров'я дітей.
§ Оптимізація рухового режиму та самостійної ігрової діяльності дітей протягом дня як важливої складової фізичного розвитку дошкільників.
§ Закріплення, уточнення, розширення запасу набутих упродовж навчального року знань.
§ Забезпечення позитивного емоційного стану дитини.
Розділ V.
Програмно-методичне забезпечення освітньої програми
В освітньому процесі закладу зміст інваріантної складової Базового компоненту дошкільної освіти забезпечується через програму розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» (Білан О.І., Максименко О.Л., Возна Л.М. та ін.).
Мета освітньої програми «Українське дошкілля» - реалізація оптимального комплексу розвивальних, виховних, навчальних функцій та змістовних напрямків організації життєдіяльності в межах вікової компетентності дітей від 2 до 6 років із поступовим ускладненням змістовної наповнюваності на кожному віковому етапі, що стосується положень особистісно-зорієнтованого та ціннісного підходу.
Завдання програми розглянуті крізь призму Базового компонента дошкільної освіти. Структуру програми визначають освітні лінії. У змісті програми виокремлюють розділи за віковою періодизацією: ранній вік (третій рік життя), молодший вік (четвертий рік життя), середній вік (п’ятий рік життя), старший дошкільний вік (шостий рік життя), в яких подані стислі психологічні характеристики дітей, завдання розвитку, зміст і форми освітнього процесу з кожного змістового наповнення. Кожна освітня лінія програми завершується показниками компетентності.
Корекційна робота у спеціальних (мовній та інклюзивній) групах для дітей з порушенням мовлення та з особливостями розвитку здійснюється згідно з вимогами програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», Програмно-методичних комплексів «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей молодшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення» та «Корекційна робота з розвитку мовлення дітей п'ятого року життя із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення» (Рібцун Ю.В.); Програма розвитку, на - вчання та виховання дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку «Віконечко » (Т.В.Сак).; Корекційно-розвивальна програма розвитку психомоторних та сенсорних процесів у дітей 4-6 років «Розумні рухи» Урус Н. М.); адаптована програма дошкільного закладу «Українське дошкілля».
Інваріантна складова реалізується через парціальні програми:
- Парціальна програма з розвитку соціальних навичок ефективної взаємодії дітей від 4 до 6–7 років «Вчимося жити разом» (Піроженко Т. О., Хартман О. Ю.);
- програма з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку «Казкова фізкультура» (М.М. Єфименко);
- Програма «Фізичне виховання дошкільників. Фізкультурна й оздоровча роботи». (Лущик І.В.)
- програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку «Про себе треба знати, про себе треба дбати» (Л.В.Лохвицька);
- Парціальна програма «Дошкільнятам - освіту для сталого розвитку» (О.І.Пометун, Н.В. Гавриш);
- Програма «Англійська мова для дітей дошкільного віку» (Інна Кулікова, Тетяна Шкваріна);
- Програма гуртка для дітей дошкільного віку «ПАПЕРОВА КАЗКА» ( Шамаріна О.М.).
Розділ VІ.
Особливості організації освітнього процессу
1. Режим дня
Організація життєдіяльності дітей 3–го року життя
група «Чомусики»
Час | Режимні моменти | Зміст |
8.00-8.15 | «Ранок радісних зустрічей» | Огляд дітей, ігри, індивідуальне спілкування |
8.15-8.20 | «Хвилинка здоров’я» | Ранкова гімнастика |
8.20-8.30 | «Водичко, водичко, умий моє личко» | Гігієнічні процедури. Підготовка до сніданку. |
8.30-8.50 | «Смачного» | Сніданок |
8.50-8.55 | «Водичко, водичко, умий моє личко» | Гігієнічні процедури. |
8.55-9.00 | «Ігрова хвилинка» | Ігрова пауза, підготовка до занять |
9.00-9.30 | «Розвивальна, виховна та навчальна діяльність» | Заняття |
9.30-9.45 | «Хвилинка пустощів» | Ігрова діяльність |
9.45-11.15 | «Весела прогулянк» | Підготовка до прогулянки, прогулянка (спостереження, індивідуальна робота, самостійна ігрова діяльність), повернення з прогулянки |
11.15-11.30 | «Водичко, водичко, умий моє личко» | Підготовка до обіду |
11.30-12.00 | «Смачного» | Обід |
12.00-15.00 | «Ходить сон коло вікон» | Підготовка до сну, сон |
15.00-15.20 | «Потягушки» | Поступовий підйом, гімнастика пробудження, гігієнічні заходи. |
15.20-15.40 | «Смачного» | Полуденок. |
15.40-16.00 | «Граючись зростаємо» | Самостійна ігрова діяльність дітей |
16.00-17.00 | «Весела прогулянка» | Підготовка до прогулянки, прогулянка, індивідуальні ігри, самостійна діяльність дітей, бесіди з батьками, повернення дітей додому |
Організація життєдіяльності дітей 4 –го року життя
група «Веселка»
Час | Режимні моменти | Зміст |
7.30-8.15 | «Ранок радісних зустрічей» | Огляд дітей, ігри, індивідуальне спілкування |
8.15-8.25 | «Хвилинка здоров’я» | Ранкова гімнастика |
8.25-8.30 | «Водичко, водичко, умий моє личко» | Гігієнічні процедури. Підготовка до сніданку. |
8.30-8.50 | «Смачного» | Сніданок |
8.50-9.00 | «Ігрова хвилинка» | Ігрова пауза, підготовка до занять . |
9.00-9.20 | «Розвивальна, виховна та навчальна діяльність» | Заняття 1 |
9.20-9.30 | «Хвилинка пустощів» | Ігри на зняття емоційної напруги |
9.30-9.50 | «Розвивальна, виховна та навчальна діяльність» | Заняття 2 |
9.50-12.00 | «Весела прогулянка» | Підготовка до прогулянки, прогулянка (спостереження, індивідуальна робота, самостійна ігрова діяльність), повернення з прогулянки |
12.00-12.20 | «Водичко, водичко, умий моє личко» | Підготовка до обіду |
12.20-12.30 | «Граючтсь зростаємо» | Ігри на зняття емоційної напруги |
12.30-13.00 | «Смачного» | Обід |
13.00-15.00 | «Ходить сон коло вікон» | Підготовка до сну, сон |
15.00-15.20 | «Потягушки» | Поступовий підйом, гімнастика пробудження, гігієнічні заходи. |
15.20-15.40 | «Смачного» | Полуденок. |
15.40-16.00 | «Граючись зростаємо» | Самостійна ігрова діяльність дітей |
16.00-17.00 | «Весела прогулянка» | Підготовка до прогулянки, прогулянка, індивідуальні ігри, самостійна діяльність дітей, бесіди з батьками, повернення дітей додому |
Організація життєдіяльності дітей 5–го року життя
група «Капітошка»
Час | Режимні моменти | Зміст |
7.30-8.15 | «Ранок радісних зустрічей» | Огляд дітей, ігри, індивідуальне спілкування |
8.15-8.25 | «Хвилинка здоров’я» | Ранкова гімнастика |
8.25-8.30 | «Водичко, водичко, умий моє личко» | Гігієнічні процедури. Підготовка до сніданку. |
8.30-8.50 | «Смачного» | Сніданок |
8.50-9.00 | «Ігрова хвилинка» | Ігрова пауза, підготовка до занять . |
9.00-9.20 | «Розвивальна, виховна та навчальна діяльність» | Заняття 1 |
9.20-9.30 | «Хвилинка пустощів» | Ігри на зняття емоційної напруги |
9.30-9.50 | «Розвивальна, виховна та навчальна діяльність» | Заняття 2 |
9.50-12.00 | «Весела прогулянка» | Підготовка до прогулянки, прогулянка (спостереження, індивідуальна робота, самостійна ігрова діяльність), повернення з прогулянки |
12.00-12.20 | «Водичко, водичко, умий моє личко» | Підготовка до обіду |
12.20-12.30 | «Граючтсь зростаємо» | Ігри на зняття емоційної напруги |
12.30-13.00 | «Смачного» | Обід |
13.00-15.00 | «Ходить сон коло вікон» | Підготовка до сну, сон |
15.00-15.20 | «Потягушки» | Поступовий підйом, гімнастика пробудження, гігієнічні заходи. |
15.20-15.40 | «Смачного» | Полуденок. |
15.40-16.00 | «Граючись зростаємо» | Самостійна ігрова діяльність дітей |
16.00-17.00 | «Весела прогулянка» | Підготовка до прогулянки, прогулянка, індивідуальні ігри, самостійна діяльність дітей, бесіди з батьками, повернення дітей додому |
Організація життєдіяльності дітей 6 –го року життя
група «Калинка»
Час | Режимні моменти | Зміст |
7.30-8.20 | «Ранок радісних зустрічей» | Огляд дітей, ігри, індивідуальне спілкування |
8.20-8.30 | «Хвилинка здоров’я» | Ранкова гімнастика |
8.30-8.35 | «Водичко, водичко, умий моє личко» | Гігієнічні процедури. Підготовка до сніданку. |
8.35-8.55 | «Смачного» | Сніданок |
8.55-9.05 | «Ігрова хвилинка» | Ігрова пауза, підготовка до занять . |
9.05-9.30 | «Розвивальна, виховна та навчальна діяльність» | Заняття 1 |
9.30-9.40 | «Хвилинка пустощів» | Ігри на зняття емоційної напруги |
9.40-10.05 | «Розвивальна, виховна та навчальна діяльність» | Заняття 2 |
10.05-12.20 | «Весела прогулянка» | Підготовка до прогулянки, прогулянка (спостереження, індивідуальна робота, самостійна ігрова діяльність), повернення з прогулянки |
12.20-12.30 | «Водичко, водичко, умий моє личко» | Підготовка до обіду |
12.30-13.00 | «Смачного» | Обід |
13.00-15.00 | «Ходить сон коло вікон» | Підготовка до сну, сон |
15.00-15.20 | «Потягушки» | Поступовий підйом, гімнастика пробудження, гігієнічні заходи. |
15.20-15.40 | «Смачного» | Полуденок. |
15.40-16.05 | «Розвивальна, виховна та навчальна діяльність» | Заняття 3 |
16.05-16.20 | «Граючись зростаємо» | Самостійна ігрова діяльність дітей |
16.20-17.00 | «Весела прогулянка» | Підготовка до прогулянки, прогулянка, індивідуальні ігри, самостійна діяльність дітей, бесіди з батьками, повернення дітей додому |
У черговій групі вечірня прогулянка продовжується до 18.00.
2. Планування освітнього процесу
Планування освітнього процесу здійснюється:
§ за режимними моментамита блочно-тематичним принципом - групи №1, 2, 3, 4
3. Види діяльності
Набуття різних видів компетенцій дитиною дошкільного віку відбувається в різних видах діяльності: ігровій - провідній для дітей дошкільного віку; руховій; природничій; предметній; образотворчій, музичній, театральній, літературній; сенсорно-пізнавальній і математичній; мовленнєвій; соціокультурній та ін.
4. Форми організації освітнього процесу
Для організації навчально-пізнавальної діяльності дітей перевага надається занятійній моделі організації освітнього процесу.
Заняття проводяться, починаючи з 2-го року життя.
Тривалість спеціально організованих занять становить:
- у групі раннього віку до 10 хвилин;
- у молодшій групі – не більше 15-20 хвилин;
- у середній групі –20-25 хвилин;
- у старшій групі –25-30 хвилин.
Тривалість перерв між заняттями – не менше 10 хвилин.
Організація занять у мовній групі має свою специфіку.
Види логопедичних занять:
- фронтальні ігри-заняття – вся група (тривалість - 20 хв.);
- підгрупові ігри-заняття – 4-6 дітей (залежно від логопедичного висновку та наповнюваності групи) (тривалість - 20 хв.);
- індивідуальні ігри-заняття – 1 дитина (тривалість - 10-15 хв.)
Планування також включає наступні організовані форми освітньої роботи:
§ організована ігрова діяльність – дидактичні, сюжетно-рольові, режисерські, рухливі, конструкторсько-будівельні, розвивальні, народні, театралізовані ігри, ігри-драматизації тощо;
§ організована навчально-пізнавальна діяльність – спостереження, віртуальні подорожі, екскурсії у природу й соціум, пізнавально-розвивальні бесіди, дидактичні ігри, елементарні досліди й дитяче експериментування у повсякденному житті, індивідуальна робота;
§ організована трудова діяльність – індивідуальні і групові трудові доручення, чергування, колективна праця, господарсько-побутова праця, самообслуговування, праця в природі, художня праця;
§ організована художньо-продуктивна діяльність – образотворча, музична, літературна, театралізована діяльність, розваги, свята, індивідуальна робота;
§ організована комунікативно-мовленнєва діяльність – спеціальні мовленнєві заняття, бесіди, розмови, створення і розв’язання певних освітніх ситуацій, спілкування, індивідуальна робота;
§ організована рухова діяльність – заняття з фізичної культури, музики, різні форми організації дитячої праці, рухливі ігри, фізкультурні свята, розваги, ранкова, пальчикова гімнастика і гімнастика пробудження після денного сну, фізкультурні хвилинки, динамічні паузи тощо.
Самостійна діяльність дітей у закладі дошкільної освіти носить як індивідуальний, так і груповий (колективний) характер.
Форми організації самостійної діяльності: ігрова, пізнавальна, трудова, художня, рухова, комунікативна, мовленнєва тощо.
5. Навчальне навантаження
Розподіл занять на тиждень в організованих видах діяльності укладається за змістовними освітніми лініями відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015р. №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності».
Орієнтовні види діяльності за освітніми лініями | Орієнтовна кількість занять на тиждень за віковими групами | |||
Різновікова | старша | |||
(від 2 до 3 років) | (від 3 до 4 років) | (від 4 до 5 років) | ||
Ознайомлення із соціумом | 1 | 2 | 2 | 3 |
Ознайомлення з природним довкіллям | 1 | 1 | 1 | 2 |
Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо) | 4 | 4 | 5 | 5 |
Сенсорний розвиток | 2 | – | – | - |
Логіко-математичний розвиток | - | 1 | 1 | 2 |
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування | 2 | 3 | 3 | 3 |
Здоров’я та фізичний розвиток | 2 | 3 | 3 | 3 |
Загальна кількість занять на тиждень | 10 | 11 | 12 | 15 |
Максимальна кількість занять на тиждень | 10 | 14 | 16 | 20 |
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину | 1,4 | 3,5 | 5,3 | 8,3 |
Максимально допустима кількість занять у першій половині дня у молодшій та середніх групах не перевищує двох, у старшій – трьох організованих навчальних занять. У середині та наприкінці занять, що потребують високого інтелектуального напруження чи статичної пози дітей, проводяться фізкультурні хвилинки.
Тривалість перерв між заняттями становить не менше 10 хвилин.
Заняття, які потребують підвищеної пізнавальної активності, проводяться переважно в першу половину дня та у дні з високою працездатністю (вівторок, середа). Такі заняття поєднуються та чергуються із заняттями з музичного виховання та фізкультури.
Реалізації освітньої програми сприяє проведення інтегрованих занять. Тривалість інтегрованого заняття може дещо збільшуватись за рахунок постійної зміни різних видів дитячої діяльності (на 5, 10, 15 хвилин відповідно до вікових груп).
Щоденно проводиться одне інтегроване для закріплення набутих дітьми знань і вмінь у різних видах їх діяльності протягом дня. При цьому забезпечено нормативні вимоги до тривалості статичного навантаження у положенні сидячи на одному занятті, а саме: різновікової – від 2 до 3 років – 15 хвилин, від 3 до 4 років – 15 хвилин, від 4 до 5 років – 20 хвилин, старшої – 25 хвилин.
Заняття з фізичної культури й музичного виховання інтеграції не підлягають.
Виконання домашніх завдань від дітей педагогами закладу дошкільної освіти не вимагається.
Визначаючи обсяг рухової активності дітей, враховується стан їхнього здоров’я та психофізіологічні особливості. Тривалість занять для дітей у віці від 2 до 3 років – 15 хвилин; від 3 до 5 років – 20-25 хвилин; від 5 до 6 років – 25-30 хвилин.
Фізкультурні заняття для дітей дошкільного віку проводять не менше трьох разів на тиждень. Форма та місце проведення занять визначаються педагогом залежно від поставленої мети, сезону, погодних умов та інших факторів.
5. Види і типи занять
У освітньому процесі використовуються різні типи і види занять, а також міні-заняття упродовж дня.
Типи занять:
§ фронтальні заняття (вся група);
§ групові заняття (до 15 дітей);
§ індивідуально-групові заняття (до 8 дітей);
§ індивідуальні заняття (1-4 дітей).
Види занять:
§ комплексні заняття;
§ тематичне заняття
§ комбіноване заняття
§ домінантне заняття
§ сюжетно-динамічні заняття
§ інтегровані заняття
6. Інноваційна діяльність
Для підвищення якості освітнього процесу у закладі дошкільної освіти запроваджуються інноваційні освітні технології:
§ Технологія «Використання коректурних таблиць» Н.В. Гавриш
§ «Вчимося розповідати » Складання розповідей за серіями сюжетних картин на основі літературних творів А.Богуш, Н.Гавриш.
§ Ейдетика.
§ Мнемотехніка.
§ Інформаційно-комунікативні технології
інноваційні здоров’язбережувальні технології:
§ Елементи казкотерапії
§ Кольоротерапія
§ Арт-терапія
§ Пісочна терапія
§ Батутотерапія
§ Психогімнастика
§ Гімнастика пробудження
§ Дихальна гімнастика
§ Зорова гімнастика
§ Пальчикова гімнастика
Розділ VIІ.
Модель випускника закладу дошкільної освіти
Ø Сформовані основні фізичні якості, рухові уміння, культурно-гігієнічні, оздоровчі навички та навички безпеки життєдіяльності;
Ø сформований позитивний образ «Я», створена база особистісної культури дитини;
Ø сформовані базові якості особистості: довільність, самостійність і відповідальність, креативність, ініціативність, свобода поведінки і безпечність, самосвідомість, самоставлення, самооцінка;
Ø сформовані навички соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі людських взаємин, готовності співпереживати та співчувати іншим;
Ø сформований інтерес та вміння розуміти інших, бажання долучатися до спільної діяльності з однолітками та дорослими, вміння оцінювати власні можливості, поважати бажання та інтереси інших людей, узгоджувати свої інтереси, бажання, дії з іншими членами суспільства;
Ø сформовані уявлення про природу планети Земля та Всесвіт;
Ø розвинута емоційно-ціннісна відповідальність екологічного ставлення до природного довкілля, сформовані навички дотримання правил природокористування;
Ø сформована готовність включатись у практичну діяльність, що пов’язана з природою;
Ø сформоване почуття краси в її різних проявах, ціннісне ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва;
Ø розвинуті творчі здібності;
Ø сформовані елементарні трудові, технологічні та художньо-продуктивні навички, самостійність, культура та безпека праці;
Ø сформовані навички культури споживання;
Ø розвинуті творчі здібності, самостійність, ініціативність, організованість в ігровій діяльності та сформований стійкий інтерес до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому;
Ø сформоване вміння будувати дружні, партнерські стосунки та ігрові об’єднання за інтересами;
Ø сформовані доступні уявлення, еталони, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів навколишнього світу;
Ø сформована здатність застосовувати отримані знання у практичній діяльності, володіти способами пізнання дійсності;
Ø розвинуте наочно-дієве, наочно-образне, словесно-логічне мислення;
Ø сформований інтерес до пошуково-дослідницької діяльності;
Ø сформовані елементарні математичні уявлення, цілісна картина світу;
Ø сформована компетентна поведінка в різних життєвих ситуаціях;
Ø сформована культура мовлення та спілкування;
Ø засвоєні навички володіння елементарними правилами користування мовою у різних життєвих ситуаціях;
Ø сформовані загально-навчальні уміння: розуміє мету діяльності, планує і виконує необхідні дії, контролює та оцінює свої результати;
Ø сформовані організаційні вміння: уміє організовувати робоче місце, орієнтується в часі, виконує вказівки педагога, доводить роботу до кінця, вміє працювати з посібниками;
Ø спостерігається прагнення до утвердження у новій соціальній ролі – школяра.
В розробці освітньої програми ЗДО «Пилипко» використано матеріали посібника «ОСВІТНЯ ПРОГРАМА КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД (ЯСЛА-САДОК) КОМБІНОВАНОГО ТИПУ №1 «ЧЕРВОНА ШАПОЧКА» СЛОБОЖАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ».
Автори – укладачі: Гніда Т.В., завідувач, Малій Н.Г., вихователь-методист.