Основні напрями роботи з БЖД:
Уся робота з навчання дітей безпечної поведінки має вестися з урахуванням трьох основних чинників:
екстремальних ситуаціях.
дитсадок – діти – батьки.
Тому неприпустимо застосовувати так звану “шокову” терапію з акцентуванням на страшні наслідки пожежі, повені і т.п.
Такий підхід може травмувати психіку дитини, призвести до стресів, тривог, фобій, страхів і навіть стійких неврозів.
Також потрібно враховувати вік дітей готовність дітей до сприйняття відповідної інформації.
Організовуючи роботу з навчання дітей основ БЖД вихователь повинен дотримуватись таких принципів:
Сільським – як вести себе у місті,
Міським дітям розповідати, як поводитись із свійськими тваринами, в лісі, на городі.
ознайомлення з природою, художня література, фізичний розвиток,образотворча діяльність, екологічне та валеологічне виховання.
Дітям середньої групи необхідно розповісти про властивостівогню, про наслідки необачного поводження з ним. Оскільки
дітям цього віку властиві наочно-дійові та наочно-образні форми мислення, можна такі заняття проводити, спостерігаючи за роботою кухаря на робочому місці.
Розширювати знання дітей старшої групи:
Правила пожежної безпеки: слід навчити дітей правильно користуватись телефоном, ввічливо і лаконічно розмовляти по телефону, знати телефони – 101, 102, 103, вміти чітко повідомляти необхідну інформацію.
Пізнавальна діяльність також має включати й елементарні знання про вулицю, правила дорожнього руху, безпечної поведінки на вулиці,
які систематично закріплюються й доповнюються батьками і вихователями.
Проводячи роботу з розділу “Ознайомлення з природою” педагогам слід познайомити дітей з правилами безпечної поведінки в природі, під час взаємодії з тваринами, комахами, зміями; рослинами – отруйні рослини, плоди та гриби.
Спостерігаючи за роботою дорослих – няні, мами, двірника слід познайомити дітей з миючими засобами та безпечну поведінку з ними.
Ознайомлюючи з працею лікаря – дати знання про ліки та медпрепарати.
Дитині щодня доводиться зустрічатися з різними людьми. Завдання вихователя – дати дітям поняття, що люди бувають рідні, близькі і чужі.
Вчити правил ввічливої, але обачної поведінки при контактах з незнайомими людьми.
Дати уявлення про безпечні та небезпечні іграшки та ігри.
Про те, як поводитись з живою природою, щоб не завдавати собі та їй шкоди (тварини,гриби, ядовиті рослини).
Навчально-пізнавальна діяльність з даного виду роботи має бути інтегрованою, поєднувати різні розділи програми:
“Фізичний розвиток”,”Ознайомлення з довкіллям”, “Ознайомлення з природою”, “Художньо-естетичний розвиток” – образотворча діяльність, художня література.
ФОРМИ РОБОТИ:
Розширення уявлень дітей про небезпечні предмети, явища, ситуації повинно відбуватися не лише на інформативному, а й на емоційно-чуттєвому рівні. Найефективніший засіб – художнє слово.
Дітям не подобаються моралізаторські застереження щодо правил безпечної поведінки. Художнє слово набагато ефективніше активізує дитячу пам’ять, увагу, мислення.
Використання ТЗН – ефективний метод проведення роботи з даного напряму.
Використання наочності також стане в нагоді педагогам.
Використання спеціальних іграшок та дидактичних ігор.
Ігри-драматизації, які розігруються за мотивами казок, оповідань чи проблемних ситуацій.
Надзвичайно ефективним та корисним є фізкультурно-оздоровча робота – організація Днів здоров’я, спортивних свят та розваг. Тут
Наприкінці „Тижня безпеки” в групах доцільно провести бесіди з дітьми з метою з’ясування, що особливо сподобалося і запам’яталося.
1 день „Здоров’я дитини”,
2 – „Дитина і вулиця”,
3 -„Дитина і природа”
4 -„Наодинці вдома”
5 – ”Вогонь друг чи ворог”
Організація роботи з батьками.
Основною умовою навчання правил БЖД є наявність позитивного прикладу з боку дорослих. Тому вихователям необхідно приділити особливу увагу роботі з батьками і переконати їх, що не можна вимагати від дитини виконання будь-якого правила, якщо близькі і дорослі самі його не завжди виконують. Розбіжності у вимогах до дитини з боку ДНЗ та батьків можуть викликати у дитини почуття образи, збентеження і навіть агресію.
Основні напрямки роботи з батьками:
Шляхом :
за матеріалами сайту закладу дошкільної освіти №39 комбінованого типу Ужгородської міської ради